miércoles, 9 de septiembre de 2015

Water Only Method: Wat dan wel?

Wat gebruik ik dan wel? Eerder schreef ik dat ik mijn haar niet was. Ik gebruik geen shampoo, geen baking soda, geen zeepblok, niets.

Ik gebruik bijvoorbeeld honingwater, of kamillethee. Soms ook appelazijn. Ook probeer ik wel eens havermout en ik borstel mijn haar natuurlijk goed.

Hier een paar recepten:

Geïrriteerde hoofdhuid: kamillethee en honingwater
Heb je last van een geïrriteerde hoofdhuid? Gebruik wat kamillethee. Honing werkt antibacterieel en kalmerend, dus honingwater is ook een goede oplossing.

Dof haar: thee en bier
Als je je natuurlijke glans terug wilt kun je normale thee gebruiken, of zelfs bier. Laat het product een tijdje inwerken, en spoel het uit met koud water.

Klitten:
Appelazijn
Heb je last van klitten? Spoel een oplossing van één deel appelazijn, en twee delen water door je haar. Dit werkt als een natuurlijke conditioner. Veel klitten komen soms omdat het haar dood is, en dode punten kunnen helaas niet gefixt worden (wat de reclames ook mogen zeggen...)

Erg vet haar:
De overgangsperiode is killing. Het is zwaar en je haar is vet en vies. Gebruik geen droogshampoo, maar de volgende producten (met mate!!!): havermoutmeel of kleipoeder (als ghassoulklei). Beide producten nemen vet op, maar voorkomen de aanmaak van nieuwe talg niet, dus lossen het probleem niet op en kunnen het verergeren bij overdaad. Gebruik dit dus maximaal één keer per twee weken.

Let op:
Als je geen shampoo gebruikt, gebruik dan geen avocado, yoghurt, mayonaise of oliën. Dit krijg je er heel lastig uit zonder zeep.

No hay comentarios:

Publicar un comentario