miércoles, 9 de septiembre de 2015

Haar: Water-Only Method?

https://www.flickr.com/photos/102062036@N06/galleries/72157635597507816/
Ik beken: Ik was mijn haar niet. Al driekwartjaar niet. En ik moet je zeggen, min haar zat nog nooit zo goed.  Meer horen over de 'water only method..?'

Mijn haar is lang, heeft een flinke slag, en was altijd onhandelbaar. Ik had veel pluis, om gek van te worden. Ik had veel losse haren, het was soms statisch, zal soms ge-wel-dig, om een dag daarna weer halve krullen, stijlheid en afro in één te hebben.

Ik begon met anti-pluisshampoo en anti-pluiscrème. Dat hielp natuurlijk niet. Olie, wax, gel, mousse endroogshampoo volgden. Ik probeerde alle merken van de drogisterij en hoopte telkens weer op de perfecte krul.Vergeet het, dit wordt het niet. Ik ging verder zoeken en las over no-poo. Je haar wassen met van alles behalve shampoo. Je haar voeden met van alles behalve crèmespoeling..

Na een jaar no-poo'en was ik nog steeds niet tevreden. De meeste no-poo methodes werken met soda, wat je haar uiteindelijk verzwakt. Ik had een andere methode nodig. En zo begon ik met Water-Only...

Ik was mijn haar enkel met water, en gebruik een natuurlijke borstel van varkenshaar om mijn 'vet' weg te kammen. Het duurt een tijd -weken tot maanden- voor het zijn natuurlijk glans en balans terugheeft, maar je krijgt er echt wat voor terug: je haar zit beter dan ooit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario